|
|
Kommune |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Grimstad |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Totalt |
|
Alder |
|
Utdanning |
|
Kjønn |
|
Kommunesammenslåing |
|
Målsetting om å
redusere kommuner |
|
Poststed |
|
|
Totalt (n=800) |
|
Under 30 år (n=96) |
30-44 år (n=136) |
45-59 år (n=223) |
60+ år (n=345) |
|
Grunnskole (n=75) |
VGS (n=338) |
Universitet/høgskole kort
(n=252) |
Universitet/høyskole lang (n=129) |
|
Mann (n=422) |
Kvinne (n=378) |
|
Total (n=800) |
For (n=284) |
Mot (n=473) |
Vet ikke/ubesvart (n=43) |
|
Enig / verken enig eller
uenig i målsetting om færre kommuner (n=460) |
Uenig i målsetting om færre
kommuner (n=323) |
Vet ikke/ubesvart (n=17) |
|
FEVIK (n=150) |
GRIMSTAD (n=555) |
HOMBORSUND (n=32) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Målsetting
om færre kommuner |
1 - Helt enig |
18% |
|
7% |
21% |
25% |
18% |
|
14% |
15% |
23% |
24% |
|
22% |
13% |
|
18% |
44% |
5% |
8% |
|
32% |
0% |
0% |
|
14% |
19% |
25% |
|
2 |
11% |
|
10% |
12% |
10% |
12% |
|
10% |
9% |
14% |
18% |
|
15% |
7% |
|
11% |
16% |
8% |
14% |
|
20% |
0% |
0% |
|
11% |
11% |
2% |
|
3 |
26% |
|
30% |
29% |
20% |
23% |
|
16% |
28% |
25% |
26% |
|
23% |
28% |
|
26% |
24% |
24% |
50% |
|
47% |
0% |
0% |
|
34% |
23% |
27% |
|
4 |
10% |
|
12% |
12% |
10% |
7% |
|
4% |
9% |
14% |
13% |
|
9% |
11% |
|
10% |
5% |
13% |
12% |
|
0% |
24% |
0% |
|
9% |
11% |
3% |
|
5 - Helt uenig |
33% |
|
34% |
24% |
34% |
38% |
|
53% |
37% |
19% |
19% |
|
29% |
36% |
|
33% |
7% |
48% |
6% |
|
0% |
76% |
0% |
|
30% |
33% |
44% |
|
IKKE LES: Vet ikke \
ubesvart |
3% |
|
6% |
1% |
0% |
3% |
|
3% |
2% |
4% |
0% |
|
1% |
4% |
|
3% |
3% |
2% |
10% |
|
0% |
0% |
100% |
|
2% |
3% |
0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kommunesammenslåing |
For |
31% |
|
20% |
41% |
34% |
31% |
|
24% |
27% |
42% |
41% |
|
37% |
26% |
|
31% |
100% |
0% |
0% |
|
49% |
9% |
36% |
|
33% |
32% |
39% |
|
Mot |
63% |
|
71% |
53% |
63% |
65% |
|
75% |
67% |
50% |
53% |
|
56% |
70% |
|
63% |
0% |
100% |
0% |
|
44% |
89% |
42% |
|
62% |
63% |
55% |
|
Vet ikke/ubesvart |
6% |
|
9% |
6% |
3% |
5% |
|
1% |
6% |
8% |
5% |
|
7% |
4% |
|
6% |
0% |
0% |
100% |
|
8% |
2% |
22% |
|
6% |
5% |
6% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
På
en skala fra 1 til 5, der 1 er svært positiv og 5 er svært negativ, hvor
positiv eller negativ er du til en ny storko |
1 - Svært positiv |
8% |
|
9% |
7% |
10% |
6% |
|
12% |
7% |
9% |
7% |
|
11% |
6% |
|
8% |
17% |
4% |
7% |
|
12% |
3% |
3% |
|
10% |
7% |
5% |
|
2 |
8% |
|
9% |
10% |
6% |
6% |
|
5% |
8% |
9% |
6% |
|
9% |
7% |
|
8% |
20% |
2% |
11% |
|
12% |
3% |
2% |
|
7% |
9% |
13% |
|
3 |
15% |
|
23% |
12% |
13% |
9% |
|
14% |
14% |
18% |
13% |
|
12% |
17% |
|
15% |
22% |
9% |
34% |
|
19% |
8% |
50% |
|
23% |
14% |
9% |
|
4 |
12% |
|
14% |
14% |
8% |
11% |
|
2% |
12% |
14% |
20% |
|
13% |
10% |
|
12% |
14% |
10% |
19% |
|
16% |
6% |
16% |
|
12% |
12% |
14% |
|
5 - Svært negativ |
57% |
|
45% |
55% |
63% |
65% |
|
66% |
59% |
49% |
53% |
|
55% |
59% |
|
57% |
26% |
75% |
25% |
|
40% |
80% |
25% |
|
47% |
59% |
56% |
|
IKKE LES: Vet ikke \
ubesvart |
1% |
|
0% |
1% |
0% |
1% |
|
1% |
1% |
1% |
0% |
|
1% |
1% |
|
1% |
1% |
0% |
4% |
|
1% |
0% |
4% |
|
1% |
0% |
3% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dersom
din kommune skulle slå seg sammen med én eller flere av nabokommunene, hvilke
kommuner ønsker du at <kommune> skal slå seg sammen med? |
Arendal |
31% |
|
37% |
27% |
26% |
33% |
|
28% |
32% |
31% |
31% |
|
32% |
31% |
|
31% |
38% |
27% |
37% |
|
36% |
26% |
6% |
|
46% |
26% |
31% |
|
Froland |
8% |
|
5% |
8% |
10% |
9% |
|
3% |
7% |
9% |
19% |
|
11% |
5% |
|
8% |
11% |
7% |
2% |
|
10% |
6% |
0% |
|
11% |
8% |
5% |
|
Gjerstad |
0% |
|
0% |
1% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
3% |
|
1% |
0% |
|
0% |
1% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
Risør |
0% |
|
0% |
0% |
1% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
2% |
|
1% |
0% |
|
0% |
1% |
0% |
1% |
|
1% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
Tvedestrand |
0% |
|
0% |
0% |
1% |
1% |
|
0% |
0% |
1% |
2% |
|
1% |
0% |
|
0% |
1% |
0% |
1% |
|
1% |
0% |
0% |
|
0% |
1% |
0% |
|
Vegårshei |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
1% |
|
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
Åmli |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
1% |
|
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
Birkenes |
15% |
|
7% |
18% |
18% |
20% |
|
13% |
14% |
16% |
23% |
|
20% |
11% |
|
15% |
22% |
13% |
8% |
|
19% |
11% |
0% |
|
5% |
17% |
28% |
|
Fyresdal |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
Nissedal |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
1% |
|
Drangedal |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
1% |
0% |
|
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
Lillesand |
44% |
|
36% |
53% |
45% |
42% |
|
35% |
42% |
48% |
55% |
|
42% |
45% |
|
44% |
52% |
40% |
32% |
|
47% |
39% |
33% |
|
33% |
46% |
71% |
|
Kragerø |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
Andre, noter... |
9% |
|
9% |
9% |
10% |
9% |
|
16% |
7% |
11% |
8% |
|
10% |
8% |
|
9% |
13% |
8% |
3% |
|
11% |
7% |
6% |
|
10% |
10% |
2% |
|
Vet ikke \ ubesvart |
21% |
|
25% |
17% |
22% |
20% |
|
30% |
21% |
18% |
16% |
|
19% |
23% |
|
21% |
11% |
25% |
30% |
|
13% |
29% |
56% |
|
21% |
22% |
7% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hva
er det mest negative med en eventuell sammenslåing av to eller flere kommuner
i regionen Østre Agder? |
Fungerer godt\ fornøyd med
slik det er |
3% |
|
3% |
1% |
1% |
5% |
|
11% |
2% |
1% |
1% |
|
2% |
3% |
|
3% |
1% |
4% |
0% |
|
2% |
4% |
0% |
|
6% |
1% |
0% |
|
Blir en utkant\
'"'forsvinner'"' i storkommune |
11% |
|
13% |
10% |
14% |
8% |
|
7% |
12% |
12% |
10% |
|
10% |
12% |
|
11% |
10% |
12% |
8% |
|
9% |
15% |
8% |
|
11% |
12% |
12% |
|
Blir for stor\ bra med små
kommuner |
17% |
|
12% |
16% |
22% |
20% |
|
15% |
20% |
13% |
16% |
|
16% |
19% |
|
17% |
11% |
20% |
21% |
|
14% |
22% |
6% |
|
14% |
18% |
18% |
|
Stor avstand til
kommunesenter\ dårlig tilgjengelighet til tjenester |
12% |
|
7% |
9% |
14% |
18% |
|
7% |
10% |
15% |
23% |
|
13% |
11% |
|
12% |
11% |
12% |
23% |
|
12% |
12% |
6% |
|
12% |
12% |
16% |
|
Dårligere tjenester\ tilbud |
5% |
|
4% |
8% |
3% |
4% |
|
13% |
2% |
7% |
6% |
|
4% |
6% |
|
5% |
3% |
6% |
2% |
|
4% |
6% |
0% |
|
4% |
4% |
7% |
|
Mindre oversiktlig |
8% |
|
13% |
6% |
9% |
6% |
|
7% |
9% |
9% |
6% |
|
7% |
9% |
|
8% |
7% |
10% |
7% |
|
7% |
10% |
0% |
|
8% |
9% |
7% |
|
Dårligere lokaldemokrati\
langt unna maktsentrum\ får mindre å si politisk |
9% |
|
5% |
9% |
14% |
10% |
|
5% |
9% |
12% |
10% |
|
11% |
8% |
|
9% |
12% |
9% |
2% |
|
10% |
9% |
0% |
|
5% |
12% |
3% |
|
Ser ikke fordeler med\ har
ikke tro på storkommuner\ kommunesammenslåing |
1% |
|
1% |
2% |
1% |
2% |
|
1% |
2% |
2% |
0% |
|
2% |
1% |
|
1% |
0% |
2% |
0% |
|
1% |
2% |
0% |
|
3% |
1% |
0% |
|
Svekket lokal identitet\
tilhørighet\ nærhet til egen kommune |
4% |
|
3% |
7% |
3% |
4% |
|
2% |
4% |
6% |
5% |
|
5% |
3% |
|
4% |
5% |
4% |
1% |
|
5% |
4% |
0% |
|
3% |
5% |
4% |
|
Økonomi\ sløsing av penger\
pengene blir brukt andre steder |
7% |
|
5% |
8% |
10% |
7% |
|
2% |
10% |
5% |
6% |
|
6% |
8% |
|
7% |
7% |
8% |
2% |
|
6% |
10% |
0% |
|
8% |
7% |
2% |
|
Ser ingen ulemper |
5% |
|
5% |
4% |
4% |
6% |
|
6% |
6% |
4% |
3% |
|
7% |
4% |
|
5% |
14% |
1% |
2% |
|
7% |
3% |
0% |
|
7% |
4% |
13% |
|
Annet, noter... |
20% |
|
16% |
25% |
19% |
21% |
|
12% |
20% |
22% |
27% |
|
25% |
16% |
|
20% |
18% |
20% |
34% |
|
20% |
20% |
32% |
|
23% |
19% |
24% |
|
Ubesvart \ Vet ikke |
17% |
|
28% |
14% |
10% |
14% |
|
27% |
17% |
12% |
9% |
|
14% |
19% |
|
17% |
17% |
16% |
22% |
|
18% |
13% |
49% |
|
19% |
15% |
23% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hva
er det mest positive med en eventuell sammenslåing av to eller flere kommuner
i regionen Østre Agder? |
Bedre\ større fagmiljø\ økt
kompetanse |
7% |
|
6% |
10% |
4% |
7% |
|
4% |
5% |
12% |
10% |
|
7% |
6% |
|
7% |
13% |
3% |
14% |
|
10% |
3% |
0% |
|
6% |
7% |
15% |
|
Bedre økonomi\ spare penger |
11% |
|
13% |
11% |
10% |
10% |
|
10% |
11% |
10% |
9% |
|
13% |
9% |
|
11% |
14% |
9% |
15% |
|
12% |
11% |
0% |
|
13% |
11% |
10% |
|
Bedre samferdsel\
infrastruktur\ kollektivtransport |
1% |
|
3% |
0% |
1% |
2% |
|
0% |
2% |
1% |
1% |
|
1% |
1% |
|
1% |
1% |
1% |
0% |
|
1% |
2% |
3% |
|
0% |
2% |
0% |
|
For liten alene\ bli større |
3% |
|
3% |
2% |
4% |
2% |
|
0% |
4% |
3% |
1% |
|
3% |
3% |
|
3% |
5% |
1% |
8% |
|
5% |
1% |
0% |
|
1% |
3% |
0% |
|
Effektivisering\ stordrift |
5% |
|
1% |
6% |
8% |
5% |
|
1% |
3% |
9% |
9% |
|
7% |
3% |
|
5% |
11% |
2% |
1% |
|
8% |
2% |
0% |
|
5% |
5% |
5% |
|
Mindre administrasjon\
byråkrati |
12% |
|
7% |
18% |
11% |
10% |
|
5% |
11% |
15% |
13% |
|
12% |
11% |
|
12% |
23% |
6% |
12% |
|
18% |
5% |
0% |
|
12% |
13% |
6% |
|
Bedre tilbud på helse og
omsorg |
2% |
|
2% |
2% |
1% |
2% |
|
6% |
1% |
2% |
1% |
|
1% |
2% |
|
2% |
2% |
2% |
2% |
|
2% |
2% |
0% |
|
1% |
2% |
0% |
|
Flere tjenester\ bedre
tilbud (uspes.) |
4% |
|
2% |
6% |
3% |
4% |
|
0% |
2% |
7% |
11% |
|
5% |
2% |
|
4% |
9% |
1% |
2% |
|
5% |
2% |
0% |
|
3% |
4% |
0% |
|
Bedre\ bedre kvalitet på
tjenester\ service (uspes.) |
1% |
|
0% |
1% |
1% |
2% |
|
1% |
0% |
1% |
5% |
|
1% |
1% |
|
1% |
2% |
0% |
1% |
|
2% |
0% |
0% |
|
2% |
1% |
1% |
|
Klarer ikke å levere
pålagte oppgaver\ opprettholde tjenestenivå i dag |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
1% |
|
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
Allerede godt samarbeid |
1% |
|
0% |
1% |
1% |
1% |
|
0% |
1% |
1% |
1% |
|
1% |
0% |
|
1% |
2% |
0% |
2% |
|
1% |
0% |
0% |
|
0% |
1% |
2% |
|
Ser ingen fordeler |
30% |
|
24% |
25% |
31% |
38% |
|
46% |
32% |
17% |
22% |
|
30% |
29% |
|
30% |
4% |
45% |
5% |
|
14% |
50% |
17% |
|
27% |
30% |
29% |
|
Annet, noter... |
17% |
|
18% |
19% |
17% |
16% |
|
11% |
18% |
19% |
20% |
|
17% |
18% |
|
17% |
29% |
12% |
14% |
|
21% |
11% |
43% |
|
21% |
17% |
9% |
|
Ubesvart \ Vet ikke |
20% |
|
27% |
16% |
20% |
16% |
|
23% |
20% |
19% |
16% |
|
14% |
25% |
|
20% |
11% |
23% |
29% |
|
20% |
18% |
37% |
|
21% |
18% |
25% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andre
kommuner for sammenlåing: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Svar |
Frekvens |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
birkeland |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Birkeland |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Birkeland
og Hærrefoss. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Flest
mulig |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
For
sammenslåing med små kommuner, men ikke store kommuner (ikke Arendal f.eks).
Har ikek bodd her så lenge. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
herefoss |
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ikke
Arendal |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ingen |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingen |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INgen |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ingen
preferanser |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ingen. |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iveland |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
klarer
seg alene |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kr.sand |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kristiansand |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kristiansand |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kristinans |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Krtiansand |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
og
noen av kommunene oppover i setesdal...men ikke arendal |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rasjonell
god samarbeid med |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
soland |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Soland |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vennesla |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vest
agder |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vestagder |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vil
ikke at Grimstad skal slå seg sammen med noen som helst, det er best |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ønsker
at alle kommunene i østre agder skal bli en kommune. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andre
negative argumenter |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
at
en kommune blir den hovedledene. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Distriktene
i kommunen blir oversett |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Generell
uenighet om hvor ting (administrasjon o.l.) skal ligge |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Grimstad
er allerede stor nok til åtilby gode nok tjenester? Spørsmålet er hvor mye
større man kan bli |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Har
mer tro på små enheter |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg
ser positivt på det. Det er ingenting negativt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jo
flere kokker jo mer søl. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kan
bli for stort. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mer
byråkrati |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mindre
lokalt selvstyre |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Noen
vil måtte miste jobben i kommunen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ulike
styreformer i Grimstad og Arendal, kan bli vanskeligheter av den grunnen. For
at Grimstad skal være sentrum. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andre
positive argumenter |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bedre
oppgaveløsning |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bedre
samarbeid mellom kommunene |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Blir
enkle bevilge penger til ulike saker |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg
ser ingenting positivt med det. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
problemer
med å se noe posivit. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
savning
av en høyere grad av kompetanse. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ser
ikke noe positivt med sammenslåing. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skole |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
veldig
i mot |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|