|
|
Kommune |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Froland |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Totalt |
|
Alder |
|
Utdanning |
|
Kjønn |
|
Kommunesammenslåing |
|
Målsetting om å
redusere kommuner |
|
Poststed |
|
|
Totalt (n=600) |
|
Under 30 år (n=91) |
30-44 år (n=125) |
45-59 år (n=149) |
60+ år (n=235) |
|
Grunnskole (n=99) |
VGS (n=326) |
Universitet/høgskole kort
(n=117) |
Universitet/høyskole lang (n=50) |
|
Mann (n=341) |
Kvinne (n=259) |
|
Total (n=600) |
For (n=79) |
Mot (n=498) |
Vet ikke/ubesvart (n=23) |
|
Enig / verken enig eller
uenig i målsetting om færre kommuner (n=183) |
Uenig i målsetting om færre
kommuner (n=405) |
Vet ikke/ubesvart (n=12) |
|
FROLAND (n=442) |
FROLANDS VERK (n=51) |
HYNNEKLEIV (n=10) |
MJÅVATN (n=36) |
RISDAL (n=11) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Målsetting
om færre kommuner |
1 - Helt enig |
8% |
|
7% |
8% |
8% |
9% |
|
3% |
8% |
11% |
15% |
|
10% |
6% |
|
8% |
47% |
3% |
1% |
|
29% |
0% |
0% |
|
7% |
4% |
12% |
10% |
12% |
|
2 |
6% |
|
6% |
7% |
5% |
4% |
|
5% |
5% |
7% |
12% |
|
6% |
5% |
|
6% |
16% |
4% |
9% |
|
20% |
0% |
0% |
|
5% |
12% |
0% |
1% |
17% |
|
3 |
14% |
|
13% |
17% |
16% |
12% |
|
6% |
14% |
21% |
23% |
|
14% |
15% |
|
14% |
18% |
13% |
31% |
|
51% |
0% |
0% |
|
13% |
14% |
24% |
17% |
26% |
|
4 |
14% |
|
20% |
11% |
14% |
10% |
|
16% |
13% |
15% |
16% |
|
14% |
14% |
|
14% |
9% |
14% |
20% |
|
0% |
20% |
0% |
|
14% |
17% |
29% |
15% |
0% |
|
5 - Helt uenig |
56% |
|
53% |
53% |
57% |
61% |
|
63% |
58% |
45% |
34% |
|
53% |
59% |
|
56% |
10% |
63% |
26% |
|
0% |
80% |
0% |
|
58% |
52% |
35% |
57% |
45% |
|
IKKE LES: Vet ikke \
ubesvart |
2% |
|
2% |
3% |
0% |
3% |
|
7% |
1% |
0% |
0% |
|
2% |
2% |
|
2% |
1% |
2% |
12% |
|
0% |
0% |
100% |
|
3% |
0% |
0% |
1% |
0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kommunesammenslåing |
For |
11% |
|
9% |
11% |
12% |
12% |
|
5% |
10% |
16% |
25% |
|
13% |
9% |
|
11% |
100% |
0% |
0% |
|
31% |
3% |
3% |
|
10% |
10% |
28% |
4% |
27% |
|
Mot |
86% |
|
88% |
86% |
87% |
83% |
|
91% |
87% |
80% |
67% |
|
83% |
89% |
|
86% |
0% |
100% |
0% |
|
64% |
95% |
79% |
|
87% |
87% |
65% |
91% |
73% |
|
Vet ikke/ubesvart |
3% |
|
3% |
3% |
2% |
5% |
|
3% |
3% |
3% |
9% |
|
4% |
2% |
|
3% |
0% |
0% |
100% |
|
5% |
2% |
19% |
|
3% |
3% |
7% |
5% |
0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
På
en skala fra 1 til 5, der 1 er svært positiv og 5 er svært negativ, hvor
positiv eller negativ er du til en ny storko |
1 - Svært positiv |
3% |
|
2% |
4% |
2% |
4% |
|
1% |
3% |
4% |
5% |
|
4% |
2% |
|
3% |
10% |
2% |
0% |
|
7% |
1% |
0% |
|
3% |
5% |
7% |
0% |
17% |
|
2 |
5% |
|
5% |
5% |
5% |
4% |
|
2% |
5% |
5% |
9% |
|
5% |
4% |
|
5% |
20% |
3% |
11% |
|
14% |
1% |
0% |
|
4% |
9% |
0% |
0% |
0% |
|
3 |
6% |
|
4% |
8% |
8% |
5% |
|
3% |
6% |
12% |
13% |
|
8% |
4% |
|
6% |
14% |
5% |
10% |
|
16% |
2% |
20% |
|
7% |
4% |
9% |
2% |
3% |
|
4 |
7% |
|
9% |
6% |
7% |
4% |
|
11% |
4% |
12% |
11% |
|
8% |
5% |
|
7% |
12% |
6% |
3% |
|
7% |
7% |
3% |
|
6% |
9% |
12% |
3% |
0% |
|
5 - Svært negativ |
77% |
|
74% |
77% |
77% |
81% |
|
79% |
80% |
67% |
53% |
|
73% |
81% |
|
77% |
39% |
83% |
56% |
|
54% |
87% |
54% |
|
77% |
73% |
72% |
91% |
80% |
|
IKKE LES: Vet ikke \
ubesvart |
2% |
|
6% |
0% |
1% |
1% |
|
4% |
2% |
0% |
9% |
|
2% |
2% |
|
2% |
5% |
1% |
20% |
|
3% |
1% |
24% |
|
3% |
0% |
0% |
4% |
0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dersom
din kommune skulle slå seg sammen med én eller flere av nabokommunene, hvilke
kommuner ønsker du at <kommune> skal slå seg sammen med? |
Arendal |
23% |
|
32% |
21% |
23% |
16% |
|
10% |
23% |
34% |
44% |
|
22% |
25% |
|
23% |
51% |
19% |
51% |
|
46% |
14% |
25% |
|
22% |
32% |
12% |
5% |
12% |
|
Grimstad |
6% |
|
7% |
6% |
7% |
3% |
|
8% |
4% |
6% |
26% |
|
8% |
4% |
|
6% |
14% |
5% |
3% |
|
10% |
5% |
0% |
|
6% |
11% |
0% |
0% |
8% |
|
Gjerstad |
0% |
|
0% |
1% |
0% |
1% |
|
1% |
0% |
0% |
1% |
|
1% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
1% |
0% |
0% |
|
0% |
1% |
0% |
0% |
0% |
|
Risør |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
1% |
|
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
|
Tvedestrand |
2% |
|
2% |
2% |
3% |
1% |
|
5% |
1% |
1% |
7% |
|
2% |
2% |
|
2% |
4% |
1% |
1% |
|
4% |
1% |
0% |
|
1% |
5% |
0% |
2% |
8% |
|
Vegårshei |
3% |
|
1% |
4% |
3% |
3% |
|
3% |
3% |
2% |
1% |
|
4% |
2% |
|
3% |
5% |
2% |
0% |
|
5% |
2% |
0% |
|
2% |
5% |
0% |
6% |
0% |
|
Åmli |
46% |
|
28% |
45% |
52% |
63% |
|
51% |
46% |
44% |
22% |
|
48% |
43% |
|
46% |
45% |
46% |
43% |
|
42% |
47% |
46% |
|
44% |
60% |
7% |
54% |
47% |
|
Birkenes |
3% |
|
3% |
2% |
4% |
3% |
|
2% |
3% |
1% |
2% |
|
3% |
2% |
|
3% |
2% |
3% |
0% |
|
2% |
3% |
0% |
|
3% |
3% |
0% |
0% |
24% |
|
Fyresdal |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
|
Nissedal |
0% |
|
0% |
1% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
1% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
|
Drangedal |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
|
Lillesand |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
|
Kragerø |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
|
Andre, noter... |
8% |
|
9% |
10% |
5% |
7% |
|
9% |
8% |
8% |
15% |
|
7% |
9% |
|
8% |
3% |
9% |
1% |
|
7% |
9% |
0% |
|
7% |
7% |
8% |
24% |
7% |
|
Vet ikke \ ubesvart |
21% |
|
25% |
23% |
19% |
17% |
|
25% |
22% |
15% |
13% |
|
20% |
22% |
|
21% |
5% |
24% |
5% |
|
7% |
27% |
30% |
|
23% |
14% |
73% |
17% |
17% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hva
er det mest negative med en eventuell sammenslåing av to eller flere kommuner
i regionen Østre Agder? |
Fungerer godt\ fornøyd med
slik det er |
5% |
|
3% |
1% |
7% |
12% |
|
9% |
5% |
1% |
0% |
|
4% |
7% |
|
5% |
0% |
6% |
0% |
|
2% |
7% |
6% |
|
6% |
1% |
0% |
4% |
16% |
|
Blir en utkant\
'"'forsvinner'"' i storkommune |
14% |
|
6% |
14% |
15% |
22% |
|
10% |
15% |
14% |
20% |
|
13% |
15% |
|
14% |
14% |
14% |
12% |
|
16% |
13% |
5% |
|
14% |
12% |
0% |
21% |
15% |
|
Blir for stor\ bra med små
kommuner |
22% |
|
28% |
17% |
26% |
20% |
|
25% |
23% |
18% |
19% |
|
18% |
27% |
|
22% |
19% |
23% |
17% |
|
25% |
21% |
22% |
|
25% |
7% |
0% |
16% |
26% |
|
Stor avstand til
kommunesenter\ dårlig tilgjengelighet til tjenester |
14% |
|
13% |
17% |
15% |
13% |
|
13% |
14% |
15% |
24% |
|
12% |
17% |
|
14% |
17% |
14% |
14% |
|
16% |
14% |
3% |
|
14% |
18% |
24% |
15% |
7% |
|
Dårligere tjenester\ tilbud |
8% |
|
8% |
12% |
9% |
3% |
|
3% |
8% |
12% |
16% |
|
8% |
8% |
|
8% |
1% |
9% |
15% |
|
6% |
9% |
11% |
|
7% |
20% |
0% |
12% |
15% |
|
Mindre oversiktlig |
6% |
|
3% |
7% |
10% |
7% |
|
6% |
7% |
5% |
2% |
|
5% |
8% |
|
6% |
6% |
7% |
0% |
|
2% |
8% |
0% |
|
6% |
10% |
34% |
0% |
7% |
|
Dårligere lokaldemokrati\
langt unna maktsentrum\ får mindre å si politisk |
9% |
|
4% |
9% |
16% |
10% |
|
5% |
9% |
14% |
17% |
|
11% |
7% |
|
9% |
7% |
9% |
12% |
|
11% |
9% |
0% |
|
9% |
6% |
0% |
2% |
7% |
|
Ser ikke fordeler med\ har
ikke tro på storkommuner\ kommunesammenslåing |
5% |
|
7% |
3% |
4% |
5% |
|
6% |
4% |
7% |
0% |
|
5% |
4% |
|
5% |
0% |
6% |
0% |
|
4% |
5% |
0% |
|
4% |
10% |
8% |
11% |
7% |
|
Svekket lokal identitet\
tilhørighet\ nærhet til egen kommune |
6% |
|
8% |
5% |
5% |
5% |
|
2% |
6% |
7% |
9% |
|
7% |
5% |
|
6% |
6% |
6% |
2% |
|
9% |
5% |
0% |
|
6% |
3% |
0% |
1% |
0% |
|
Økonomi\ sløsing av penger\
pengene blir brukt andre steder |
17% |
|
22% |
25% |
11% |
8% |
|
10% |
18% |
18% |
26% |
|
17% |
18% |
|
17% |
14% |
18% |
5% |
|
9% |
21% |
11% |
|
18% |
14% |
0% |
9% |
0% |
|
Ser ingen ulemper |
2% |
|
1% |
0% |
2% |
4% |
|
4% |
1% |
0% |
3% |
|
1% |
2% |
|
2% |
7% |
1% |
0% |
|
1% |
2% |
0% |
|
1% |
5% |
0% |
3% |
9% |
|
Annet, noter... |
17% |
|
15% |
21% |
14% |
17% |
|
19% |
17% |
15% |
20% |
|
21% |
13% |
|
17% |
10% |
17% |
32% |
|
15% |
19% |
0% |
|
16% |
12% |
26% |
32% |
28% |
|
Ubesvart \ Vet ikke |
9% |
|
13% |
7% |
5% |
9% |
|
12% |
7% |
18% |
2% |
|
9% |
8% |
|
9% |
9% |
8% |
21% |
|
10% |
7% |
44% |
|
9% |
9% |
16% |
4% |
9% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hva
er det mest positive med en eventuell sammenslåing av to eller flere kommuner
i regionen Østre Agder? |
Bedre\ større fagmiljø\ økt
kompetanse |
4% |
|
6% |
4% |
5% |
3% |
|
4% |
3% |
8% |
10% |
|
3% |
6% |
|
4% |
7% |
4% |
4% |
|
11% |
2% |
0% |
|
5% |
3% |
0% |
0% |
8% |
|
Bedre økonomi\ spare penger |
5% |
|
5% |
4% |
6% |
3% |
|
4% |
4% |
5% |
11% |
|
6% |
4% |
|
5% |
7% |
4% |
18% |
|
8% |
3% |
15% |
|
5% |
5% |
7% |
2% |
0% |
|
Bedre samferdsel\
infrastruktur\ kollektivtransport |
1% |
|
1% |
1% |
1% |
1% |
|
0% |
1% |
1% |
3% |
|
2% |
0% |
|
1% |
7% |
0% |
4% |
|
2% |
1% |
0% |
|
1% |
1% |
0% |
0% |
0% |
|
For liten alene\ bli større |
1% |
|
1% |
0% |
1% |
2% |
|
0% |
1% |
2% |
0% |
|
2% |
0% |
|
1% |
6% |
0% |
9% |
|
3% |
0% |
0% |
|
1% |
0% |
0% |
0% |
9% |
|
Effektivisering\ stordrift |
4% |
|
3% |
3% |
6% |
3% |
|
0% |
4% |
3% |
17% |
|
5% |
3% |
|
4% |
19% |
2% |
1% |
|
10% |
1% |
0% |
|
3% |
7% |
19% |
1% |
12% |
|
Mindre administrasjon\
byråkrati |
5% |
|
4% |
5% |
7% |
3% |
|
0% |
6% |
6% |
5% |
|
8% |
2% |
|
5% |
22% |
3% |
4% |
|
12% |
2% |
11% |
|
5% |
8% |
0% |
0% |
12% |
|
Bedre tilbud på helse og
omsorg |
2% |
|
0% |
3% |
2% |
1% |
|
0% |
1% |
3% |
6% |
|
1% |
2% |
|
2% |
4% |
1% |
0% |
|
3% |
1% |
0% |
|
1% |
5% |
0% |
0% |
0% |
|
Flere tjenester\ bedre
tilbud (uspes.) |
3% |
|
4% |
2% |
5% |
3% |
|
1% |
3% |
5% |
18% |
|
2% |
5% |
|
3% |
9% |
3% |
6% |
|
7% |
2% |
0% |
|
4% |
0% |
12% |
2% |
0% |
|
Bedre\ bedre kvalitet på
tjenester\ service (uspes.) |
2% |
|
2% |
0% |
4% |
1% |
|
4% |
1% |
2% |
4% |
|
2% |
2% |
|
2% |
4% |
1% |
0% |
|
3% |
1% |
0% |
|
2% |
1% |
0% |
2% |
0% |
|
Klarer ikke å levere
pålagte oppgaver\ opprettholde tjenestenivå i dag |
0% |
|
0% |
0% |
1% |
0% |
|
1% |
0% |
1% |
0% |
|
0% |
0% |
|
0% |
1% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
|
Allerede godt samarbeid |
1% |
|
0% |
0% |
1% |
2% |
|
1% |
1% |
1% |
0% |
|
1% |
0% |
|
1% |
2% |
1% |
0% |
|
1% |
1% |
0% |
|
0% |
4% |
0% |
0% |
0% |
|
Ser ingen fordeler |
48% |
|
34% |
48% |
51% |
62% |
|
54% |
51% |
38% |
23% |
|
48% |
48% |
|
48% |
5% |
54% |
22% |
|
26% |
57% |
33% |
|
48% |
44% |
35% |
56% |
80% |
|
Annet, noter... |
9% |
|
9% |
11% |
6% |
9% |
|
7% |
8% |
12% |
18% |
|
10% |
8% |
|
9% |
17% |
7% |
22% |
|
14% |
7% |
0% |
|
8% |
2% |
0% |
20% |
17% |
|
Ubesvart \ Vet ikke |
22% |
|
35% |
21% |
14% |
14% |
|
27% |
20% |
22% |
18% |
|
19% |
25% |
|
22% |
16% |
23% |
19% |
|
16% |
23% |
52% |
|
22% |
25% |
34% |
19% |
0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andre
kommuner for sammenlåing: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Svar |
Frekvens |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
alt
annet enn Arendal |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
birkeland |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bjerkeland |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bykle |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evje |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evje
og Birkenes |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evje
og Homnes |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evje
og hornnes |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evje,
Hornes. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ikke |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ikke
Arendal |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IKKE
Arendal |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ikke
med noen |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ikke
mot byen, telemark |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ingen |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingen
av dem, i hvertfal ikke Arendal |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ingen. |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingen. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kristiansand |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
loddesål |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Midtland |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mykland |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mykland |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
opper |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rognli |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Synes
de skal stå alene. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vil
bli alene |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andre
positive argumenter |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ikke
positivt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ser
ingen fordeler. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ser
ingenting positivt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
større
inditisjoner. stoler ikke på det. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andre
negative argumenter |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|