|
|
Kommune |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Arendal |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Totalt |
|
Alder |
|
Utdanning |
|
Kjønn |
|
Kommunesammenslåing |
|
Målsetting om å
redusere kommuner |
|
Poststed |
|
|
Totalt (n=800) |
|
Under 30 år (n=75) |
30-44 år (n=123) |
45-59 år (n=238) |
60+ år (n=364) |
|
Grunnskole (n=69) |
VGS (n=346) |
Universitet/høgskole kort
(n=221) |
Universitet/høyskole lang (n=151) |
|
Mann (n=437) |
Kvinne (n=363) |
|
Total (n=800) |
For (n=344) |
Mot (n=402) |
Vet ikke/ubesvart (n=54) |
|
Enig / verken enig eller
uenig i målsetting om færre kommuner (n=436) |
Uenig i målsetting om færre
kommuner (n=341) |
Vet ikke/ubesvart (n=23) |
|
ARENDAL (n=321) |
BJORBEKK (n=42) |
FÆRVIK (n=72) |
HIS (n=38) |
KOLBJØRNSVIK (n=37) |
KONGSHAVN (n=25) |
NEDENES (n=56) |
RYKENE (n=22) |
SALTRØD (n=56) |
STAUBØ (n=22) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Målsetting
om færre kommuner |
1 - Helt enig |
18% |
|
8% |
18% |
26% |
21% |
|
12% |
15% |
26% |
31% |
|
24% |
13% |
|
18% |
42% |
4% |
5% |
|
36% |
0% |
0% |
|
21% |
15% |
24% |
24% |
26% |
14% |
21% |
10% |
18% |
25% |
|
2 |
11% |
|
12% |
8% |
14% |
9% |
|
11% |
11% |
11% |
13% |
|
14% |
8% |
|
11% |
19% |
5% |
11% |
|
21% |
0% |
0% |
|
12% |
5% |
14% |
3% |
10% |
6% |
12% |
12% |
9% |
5% |
|
3 |
21% |
|
29% |
22% |
18% |
19% |
|
18% |
23% |
18% |
19% |
|
20% |
23% |
|
21% |
22% |
20% |
32% |
|
42% |
0% |
0% |
|
19% |
29% |
21% |
19% |
20% |
45% |
28% |
18% |
24% |
11% |
|
4 |
13% |
|
14% |
18% |
14% |
7% |
|
4% |
12% |
19% |
17% |
|
11% |
15% |
|
13% |
8% |
17% |
11% |
|
0% |
29% |
0% |
|
15% |
13% |
4% |
20% |
20% |
8% |
13% |
12% |
12% |
21% |
|
5 - Helt uenig |
32% |
|
24% |
32% |
28% |
41% |
|
45% |
34% |
23% |
18% |
|
28% |
35% |
|
32% |
8% |
51% |
11% |
|
0% |
71% |
0% |
|
29% |
31% |
37% |
33% |
24% |
26% |
26% |
34% |
28% |
37% |
|
IKKE LES: Vet ikke \
ubesvart |
5% |
|
14% |
3% |
2% |
2% |
|
10% |
5% |
3% |
1% |
|
4% |
6% |
|
5% |
1% |
4% |
30% |
|
0% |
0% |
100% |
|
4% |
7% |
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
14% |
9% |
0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kommunesammenslåing |
For |
37% |
|
30% |
35% |
46% |
37% |
|
28% |
33% |
50% |
54% |
|
44% |
30% |
|
37% |
100% |
0% |
0% |
|
61% |
13% |
9% |
|
42% |
24% |
37% |
42% |
49% |
48% |
39% |
31% |
38% |
40% |
|
Mot |
55% |
|
54% |
58% |
49% |
58% |
|
70% |
58% |
43% |
38% |
|
50% |
60% |
|
55% |
0% |
100% |
0% |
|
31% |
83% |
41% |
|
48% |
70% |
57% |
55% |
43% |
52% |
52% |
66% |
61% |
48% |
|
Vet ikke/ubesvart |
8% |
|
15% |
7% |
6% |
6% |
|
2% |
9% |
7% |
8% |
|
6% |
10% |
|
8% |
0% |
0% |
100% |
|
8% |
4% |
50% |
|
10% |
6% |
6% |
3% |
8% |
0% |
9% |
3% |
1% |
12% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
På
en skala fra 1 til 5, der 1 er svært positiv og 5 er svært negativ, hvor
positiv eller negativ er du til en ny storko |
1 - Svært positiv |
12% |
|
5% |
13% |
16% |
12% |
|
12% |
10% |
17% |
13% |
|
17% |
7% |
|
12% |
28% |
2% |
1% |
|
20% |
3% |
3% |
|
12% |
17% |
12% |
14% |
18% |
14% |
9% |
0% |
11% |
12% |
|
2 |
9% |
|
10% |
6% |
11% |
7% |
|
6% |
7% |
14% |
12% |
|
9% |
8% |
|
9% |
16% |
3% |
8% |
|
14% |
3% |
6% |
|
9% |
10% |
7% |
2% |
10% |
8% |
7% |
17% |
11% |
11% |
|
3 |
16% |
|
17% |
15% |
19% |
15% |
|
7% |
18% |
14% |
20% |
|
16% |
17% |
|
16% |
28% |
7% |
27% |
|
22% |
9% |
27% |
|
19% |
4% |
25% |
33% |
26% |
1% |
13% |
4% |
22% |
17% |
|
4 |
13% |
|
18% |
15% |
12% |
10% |
|
5% |
14% |
10% |
22% |
|
14% |
13% |
|
13% |
14% |
12% |
23% |
|
17% |
11% |
0% |
|
14% |
19% |
7% |
8% |
11% |
7% |
31% |
3% |
10% |
15% |
|
5 - Svært negativ |
48% |
|
46% |
50% |
42% |
55% |
|
71% |
49% |
43% |
32% |
|
43% |
54% |
|
48% |
13% |
75% |
25% |
|
26% |
74% |
44% |
|
44% |
50% |
48% |
41% |
37% |
66% |
40% |
77% |
45% |
45% |
|
IKKE LES: Vet ikke \
ubesvart |
2% |
|
4% |
0% |
1% |
2% |
|
0% |
2% |
2% |
1% |
|
2% |
2% |
|
2% |
1% |
0% |
16% |
|
1% |
1% |
20% |
|
2% |
0% |
1% |
3% |
0% |
3% |
0% |
0% |
0% |
0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dersom
din kommune skulle slå seg sammen med én eller flere av nabokommunene, hvilke
kommuner ønsker du at <kommune> skal slå seg sammen med? |
Grimstad |
42% |
|
42% |
42% |
47% |
36% |
|
29% |
41% |
45% |
54% |
|
43% |
40% |
|
42% |
62% |
28% |
44% |
|
54% |
28% |
31% |
|
44% |
42% |
41% |
45% |
39% |
41% |
49% |
52% |
47% |
29% |
|
Froland |
44% |
|
26% |
39% |
54% |
51% |
|
29% |
41% |
55% |
56% |
|
47% |
40% |
|
44% |
58% |
36% |
27% |
|
53% |
36% |
16% |
|
39% |
59% |
57% |
49% |
59% |
58% |
51% |
41% |
42% |
20% |
|
Gjerstad |
3% |
|
0% |
3% |
5% |
2% |
|
1% |
1% |
6% |
4% |
|
3% |
2% |
|
3% |
5% |
1% |
2% |
|
4% |
1% |
0% |
|
2% |
2% |
3% |
0% |
0% |
5% |
3% |
4% |
1% |
15% |
|
Risør |
3% |
|
1% |
2% |
7% |
2% |
|
3% |
2% |
5% |
6% |
|
4% |
3% |
|
3% |
6% |
2% |
2% |
|
5% |
2% |
0% |
|
2% |
4% |
6% |
0% |
2% |
0% |
6% |
9% |
2% |
15% |
|
Tvedestrand |
22% |
|
16% |
17% |
30% |
24% |
|
14% |
20% |
29% |
33% |
|
25% |
19% |
|
22% |
35% |
14% |
18% |
|
31% |
14% |
8% |
|
23% |
26% |
30% |
22% |
25% |
21% |
16% |
21% |
11% |
68% |
|
Vegårshei |
3% |
|
1% |
2% |
5% |
2% |
|
1% |
2% |
6% |
4% |
|
4% |
2% |
|
3% |
5% |
1% |
5% |
|
4% |
1% |
0% |
|
3% |
5% |
2% |
0% |
0% |
0% |
6% |
2% |
1% |
6% |
|
Åmli |
2% |
|
0% |
2% |
3% |
3% |
|
1% |
2% |
4% |
2% |
|
3% |
1% |
|
2% |
5% |
0% |
0% |
|
3% |
1% |
0% |
|
2% |
5% |
3% |
0% |
0% |
0% |
3% |
2% |
0% |
4% |
|
Birkenes |
0% |
|
0% |
0% |
1% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
2% |
0% |
0% |
0% |
|
Fyresdal |
0% |
|
0% |
0% |
1% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
1% |
|
0% |
0% |
|
0% |
1% |
0% |
0% |
|
1% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
2% |
0% |
0% |
0% |
|
Nissedal |
0% |
|
0% |
0% |
1% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
2% |
0% |
0% |
0% |
|
Drangedal |
0% |
|
0% |
0% |
1% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
|
0% |
1% |
0% |
0% |
|
1% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
2% |
0% |
0% |
0% |
|
Lillesand |
3% |
|
1% |
5% |
4% |
1% |
|
6% |
2% |
4% |
3% |
|
2% |
3% |
|
3% |
5% |
1% |
4% |
|
5% |
1% |
0% |
|
3% |
4% |
0% |
0% |
2% |
5% |
8% |
0% |
3% |
0% |
|
Kragerø |
0% |
|
1% |
0% |
1% |
0% |
|
0% |
0% |
1% |
0% |
|
1% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
1% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
2% |
0% |
0% |
0% |
2% |
0% |
0% |
0% |
|
Andre, noter... |
7% |
|
7% |
5% |
6% |
8% |
|
8% |
6% |
7% |
6% |
|
6% |
8% |
|
7% |
7% |
7% |
1% |
|
6% |
8% |
2% |
|
6% |
5% |
4% |
8% |
4% |
7% |
5% |
15% |
19% |
0% |
|
Vet ikke \ ubesvart |
24% |
|
32% |
27% |
17% |
22% |
|
37% |
24% |
17% |
20% |
|
22% |
26% |
|
24% |
13% |
29% |
39% |
|
15% |
31% |
52% |
|
26% |
17% |
23% |
15% |
26% |
21% |
21% |
6% |
20% |
8% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hva
er det mest negative med en eventuell sammenslåing av to eller flere kommuner
i regionen Østre Agder? |
Fungerer godt\ fornøyd med
slik det er |
2% |
|
2% |
2% |
1% |
4% |
|
2% |
3% |
0% |
1% |
|
2% |
3% |
|
2% |
0% |
4% |
1% |
|
2% |
3% |
2% |
|
3% |
2% |
1% |
0% |
3% |
0% |
4% |
5% |
1% |
0% |
|
Blir en utkant\
'"'forsvinner'"' i storkommune |
11% |
|
10% |
8% |
13% |
14% |
|
8% |
11% |
10% |
17% |
|
13% |
10% |
|
11% |
13% |
10% |
11% |
|
13% |
11% |
0% |
|
10% |
7% |
4% |
19% |
14% |
7% |
17% |
6% |
12% |
29% |
|
Blir for stor\ bra med små
kommuner |
16% |
|
13% |
14% |
15% |
21% |
|
22% |
16% |
12% |
17% |
|
12% |
21% |
|
16% |
12% |
19% |
18% |
|
13% |
20% |
11% |
|
15% |
10% |
18% |
6% |
35% |
41% |
14% |
9% |
31% |
13% |
|
Stor avstand til
kommunesenter\ dårlig tilgjengelighet til tjenester |
17% |
|
13% |
14% |
21% |
19% |
|
10% |
17% |
20% |
20% |
|
20% |
14% |
|
17% |
18% |
17% |
12% |
|
18% |
18% |
3% |
|
15% |
13% |
25% |
19% |
14% |
11% |
18% |
11% |
23% |
30% |
|
Dårligere tjenester\ tilbud |
7% |
|
9% |
9% |
8% |
4% |
|
9% |
7% |
7% |
8% |
|
6% |
8% |
|
7% |
2% |
11% |
10% |
|
5% |
10% |
9% |
|
6% |
16% |
8% |
1% |
4% |
0% |
10% |
13% |
9% |
0% |
|
Mindre oversiktlig |
6% |
|
6% |
3% |
8% |
8% |
|
2% |
7% |
8% |
9% |
|
7% |
6% |
|
6% |
2% |
9% |
7% |
|
6% |
7% |
3% |
|
7% |
7% |
7% |
7% |
10% |
14% |
4% |
6% |
3% |
5% |
|
Dårligere lokaldemokrati\
langt unna maktsentrum\ får mindre å si politisk |
8% |
|
5% |
12% |
8% |
6% |
|
4% |
7% |
8% |
17% |
|
8% |
7% |
|
8% |
8% |
8% |
1% |
|
7% |
9% |
0% |
|
8% |
15% |
10% |
8% |
12% |
6% |
4% |
2% |
10% |
3% |
|
Ser ikke fordeler med\ har
ikke tro på storkommuner\ kommunesammenslåing |
2% |
|
1% |
1% |
3% |
2% |
|
2% |
2% |
2% |
2% |
|
2% |
2% |
|
2% |
1% |
3% |
0% |
|
1% |
2% |
0% |
|
2% |
0% |
0% |
3% |
0% |
0% |
5% |
5% |
2% |
2% |
|
Svekket lokal identitet\
tilhørighet\ nærhet til egen kommune |
5% |
|
1% |
7% |
6% |
4% |
|
1% |
3% |
10% |
11% |
|
5% |
5% |
|
5% |
5% |
5% |
3% |
|
4% |
6% |
4% |
|
7% |
9% |
3% |
0% |
11% |
3% |
6% |
0% |
3% |
0% |
|
Økonomi\ sløsing av penger\
pengene blir brukt andre steder |
7% |
|
7% |
10% |
7% |
6% |
|
9% |
9% |
3% |
6% |
|
8% |
7% |
|
7% |
4% |
11% |
1% |
|
6% |
10% |
0% |
|
7% |
2% |
13% |
6% |
2% |
3% |
3% |
9% |
7% |
2% |
|
Ser ingen ulemper |
5% |
|
4% |
4% |
6% |
7% |
|
3% |
5% |
6% |
9% |
|
7% |
3% |
|
5% |
12% |
1% |
4% |
|
9% |
1% |
7% |
|
6% |
2% |
5% |
6% |
10% |
8% |
11% |
0% |
0% |
0% |
|
Annet, noter... |
21% |
|
17% |
30% |
19% |
20% |
|
25% |
19% |
27% |
21% |
|
20% |
23% |
|
21% |
22% |
22% |
11% |
|
20% |
25% |
2% |
|
21% |
26% |
22% |
20% |
17% |
16% |
19% |
24% |
15% |
32% |
|
Ubesvart \ Vet ikke |
15% |
|
28% |
12% |
10% |
11% |
|
21% |
17% |
11% |
3% |
|
13% |
17% |
|
15% |
15% |
12% |
34% |
|
14% |
11% |
58% |
|
17% |
23% |
6% |
24% |
7% |
8% |
18% |
22% |
10% |
0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hva
er det mest positive med en eventuell sammenslåing av to eller flere kommuner
i regionen Østre Agder? |
Bedre\ større fagmiljø\ økt
kompetanse |
6% |
|
4% |
4% |
7% |
7% |
|
0% |
3% |
9% |
15% |
|
5% |
6% |
|
6% |
10% |
2% |
9% |
|
7% |
4% |
0% |
|
6% |
2% |
8% |
6% |
10% |
6% |
14% |
2% |
1% |
0% |
|
Bedre økonomi\ spare penger |
14% |
|
12% |
22% |
13% |
9% |
|
15% |
13% |
15% |
17% |
|
17% |
11% |
|
14% |
22% |
10% |
6% |
|
18% |
11% |
1% |
|
16% |
9% |
14% |
13% |
26% |
31% |
11% |
12% |
9% |
10% |
|
Bedre samferdsel\
infrastruktur\ kollektivtransport |
3% |
|
4% |
4% |
2% |
4% |
|
7% |
3% |
2% |
5% |
|
4% |
3% |
|
3% |
4% |
3% |
1% |
|
4% |
2% |
11% |
|
2% |
2% |
7% |
1% |
3% |
0% |
0% |
11% |
8% |
2% |
|
For liten alene\ bli større |
4% |
|
2% |
7% |
4% |
3% |
|
5% |
3% |
5% |
6% |
|
5% |
3% |
|
4% |
6% |
3% |
2% |
|
6% |
2% |
0% |
|
4% |
5% |
0% |
0% |
9% |
7% |
2% |
4% |
13% |
3% |
|
Effektivisering\ stordrift |
7% |
|
3% |
9% |
10% |
5% |
|
4% |
5% |
10% |
14% |
|
11% |
3% |
|
7% |
15% |
2% |
2% |
|
11% |
3% |
0% |
|
8% |
5% |
9% |
10% |
11% |
5% |
10% |
0% |
7% |
3% |
|
Mindre administrasjon\
byråkrati |
10% |
|
4% |
11% |
13% |
10% |
|
2% |
10% |
13% |
13% |
|
12% |
8% |
|
10% |
19% |
4% |
8% |
|
15% |
5% |
0% |
|
11% |
9% |
7% |
3% |
18% |
4% |
20% |
0% |
12% |
12% |
|
Bedre tilbud på helse og
omsorg |
4% |
|
3% |
3% |
5% |
4% |
|
2% |
4% |
3% |
7% |
|
4% |
3% |
|
4% |
6% |
1% |
11% |
|
6% |
2% |
0% |
|
4% |
4% |
4% |
8% |
0% |
0% |
3% |
2% |
0% |
8% |
|
Flere tjenester\ bedre
tilbud (uspes.) |
5% |
|
5% |
5% |
6% |
5% |
|
3% |
4% |
9% |
12% |
|
6% |
5% |
|
5% |
11% |
2% |
2% |
|
8% |
2% |
0% |
|
6% |
5% |
3% |
7% |
3% |
4% |
5% |
5% |
11% |
0% |
|
Bedre\ bedre kvalitet på
tjenester\ service (uspes.) |
4% |
|
1% |
2% |
7% |
3% |
|
0% |
2% |
7% |
8% |
|
4% |
3% |
|
4% |
8% |
0% |
5% |
|
6% |
1% |
3% |
|
3% |
1% |
4% |
3% |
10% |
3% |
3% |
2% |
6% |
0% |
|
Klarer ikke å levere
pålagte oppgaver\ opprettholde tjenestenivå i dag |
0% |
|
0% |
0% |
1% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
0% |
|
0% |
0% |
0% |
|
0% |
2% |
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
|
Allerede godt samarbeid |
1% |
|
1% |
0% |
1% |
1% |
|
1% |
1% |
1% |
0% |
|
1% |
0% |
|
1% |
1% |
0% |
0% |
|
1% |
1% |
0% |
|
0% |
7% |
4% |
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
0% |
|
Ser ingen fordeler |
26% |
|
17% |
25% |
26% |
32% |
|
38% |
28% |
16% |
13% |
|
23% |
28% |
|
26% |
1% |
43% |
16% |
|
10% |
44% |
19% |
|
22% |
43% |
31% |
26% |
14% |
26% |
13% |
40% |
26% |
41% |
|
Annet, noter... |
17% |
|
17% |
18% |
17% |
15% |
|
10% |
16% |
23% |
19% |
|
17% |
17% |
|
17% |
23% |
14% |
9% |
|
19% |
17% |
0% |
|
18% |
15% |
18% |
22% |
13% |
24% |
12% |
5% |
14% |
8% |
|
Ubesvart \ Vet ikke |
21% |
|
35% |
16% |
15% |
19% |
|
22% |
24% |
14% |
15% |
|
16% |
26% |
|
21% |
13% |
23% |
44% |
|
20% |
17% |
66% |
|
23% |
15% |
12% |
19% |
15% |
11% |
27% |
24% |
12% |
22% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andre
kommuner for sammenlåing: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Svar |
Frekvens |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bamle |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eidehamn |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ikke
Froland |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ikke
interssert i scenarioet. måtte bli østover. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ingen |
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingen |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INGEN |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg
vil at Arendal slår seg sammen med Vest-Agder, Grimstad og Lillesand. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jo
flere jo bedre |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kfristiansand |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kristiansand |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kristiansand |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Løddesøl |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Moland |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
moland,
mer øst over. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nekter |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nærme |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Skogland |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
soland |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
spiller
ingen rolle |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
telemark |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Telemark |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tellemark |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vest
agder |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ønsker
ikke det |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ønsker
sammenslåing med flest mulig, i alle fall Grimstad og Tvedestrand. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Øst
Agder |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Østover--kverestrand |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Øystad
og Moland |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andre
positive argumenter |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
At
øst- adger blir stekere ovenfor vest- agder |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
attraktivitet
i bokommunene |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bedre
gjennomslagskraft/større tyngde i forhandlingsposisjon mot staten |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bedre
kulturelt og skole |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bedre
skole/barnevern |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
det
blir for mye en kommune. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det
er ikke noe positivt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jeg
ser ikke noe positivt med dette. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg
ser ingen positive sider. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg
ser ingenting positivt med det. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kommunenen
bør være så stor så ,ulig. ,estr gunsttig, økonimisk. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mer
effektivt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mer
funksjonalitet. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sammarbeide
på større saker |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ser
ikke noe positivt i det |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ser
ingen positive ting, av tidligere erfaringer med å bli slått sammen med andre
kommuner. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
slagkraft. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sterk
kolisasjon. Fronte arendal regioene i forhold til nationale og regionale
forhold. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vokse
sammen, bygge sammen. Bygge boliger og skoler. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andre
negative argumenter |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bedre
med små enheter |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bli
stor så ,ulih. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det
blir ikke mindre mennesker. Noen må ut. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
distriktene
vil lide. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
froland
har god økonomi, så kanskje negativt for dem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
god
oversikt slik det er i dag, har ikke troen på ar det er bedre om vi blir
større. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IO
bor selv i Arendal og ser bare positive ting med sammeslåing, men skjønner at
utkantkommuner kan komme til å føle seg oversett. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mer
byråkrati og lange avstander |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mer
setralisering som er stort minus. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mindre
nærhet, forsvinner litt i mengden |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ser
ikke noe negativt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
stiller
seg negativ til tvang |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Større
avstander |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tror
tilbudene til småkommunene vil bli borte |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
uro. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vet
hva man har i dag |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|